26
Nov
Novi voz
Strahinja Aćimović, TANJUG

Krtice za metro kreću u akciju 2026: Evo odakle počinje najveće kopanje u istoriji Beograda

facebook messenger viber
Beograd već početkom naredne godine očekuje dolazak dve gigantske „krtice“ – tunelskih mašina koje će kopati deonice prve metro linije.

Ove konstrukcije, duge oko 130 metara i prečnika 12,3 metra, trenutno se finalizuju u Kini i biće u delovima transportovane brodovima do prestonice.

Jedna krtica biće instalirana kod Pančevačkog mosta i radiće ka Trgu Republike, Skadarliji i Beogradskom sajmu, dok će druga biti postavljena na Makiškom polju, gde se formira početni tehnički kompleks metro mreže. Na projektu istovremeno učestvuju francuski, kineski i ruski partneri.

Gradski menadžer Miroslav Čučković rekao je za Tanjug da će krtice stići početkom godine i biti spremne za aktiviranje tokom 2026. godine. Tom prilikom je istakao da je nabavka povoljnija „zbog spremnosti kineskih partnera da poštuju dogovor i ubrzaju isporuku“, dodajući da se ceo proces odvija „brže nego što je prvobitno planirano“.

Eksproprijacije duž trase i status radova

Na Čukaričkoj padini završena je eksproprijacija 22 domaćinstva, uz isplate sprovedene u skladu sa zakonom. Sledeća faza obuhvata Kameničku, Lominu i Gavrila Principa, gde se trenutno rade veštačenja i pripremaju ponude za oko 50 porodica. Sa palilulske strane, u zoni budućeg portala tunela ka Despota Stefana, imovinski odnosi su u potpunosti rešeni.

Zavod „Jaroslav Černi“ započeo je pripremne radove sa istočne strane trase, uz plan da tunel bude pušten u saobraćaj do 2030. godine, čime će se formirati jedan od ključnih podzemnih koridora nove linije.

Novi Savski most i izmene u centru grada

U Beograd je stiglo sedam barži sa čeličnim segmentima novog Savskog mosta, ukupne težine oko 7.000 tona. Konstrukcija se sklapa kod Brankovog mosta, a završetak drugog stuba u vodi očekuje se tokom 2026. godine, u sklopu širih radova koji obuhvataju i budući tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana.

Paralelno se privode kraju radovi u Makedonskoj i Nušićevoj ulici, koji bi trebalo da rasterete saobraćaj oko Doma omladine i obezbede direktnu vezu sa Terazijskim tunelom. Prema gradskim podacima, do sada je obnovljeno oko 670 ulica, dok će se radovi u centralnoj zoni privremeno pauzirati tokom zime.