20
Nov
Makedonska
Radomir Kuč

Totalna promena u srcu Beograda: evo kako ćete od sada prolaziti kroz Nušićevu i Makedonsku

facebook messenger viber
Saobraćaj u samom srcu Beograda menja se od nedelje, 23. novembra, nakon što je Grad uveo novi režim kretanja u delu oko Doma omladine.

Reorganizacija obuhvata Nušićevu i Makedonsku ulicu, a cilj je da se rastereti jedna od najkritičnijih raskrsnica u centru.

Kako će funkcionisati Nušićeva

Jedna od najprometnijih spojnica između Terazijskog tunela i Stariog grada postaje dvosmerna, ali sa jasno razgraničenim pravilima:

  • Smer iz Terazijskog tunela ka Hilandarskoj, Cetinjskoj i Svetogorskoj ostaje otvoren za sve vozače.

  • Levo skretanje iz Nušićeve prema Makedonskoj ukida se, što menja dosadašnju naviku vozača.

  • Kretanje iz pravca opštine Stari grad ka tunelu biće omogućeno samo autobusima i taksijima.

    Radomir Kuč Makedonska

Ovim potezom gradske službe pokušavaju da uklone zastoje koji su nastajali zbog čestog čekanja javnog prevoza na levo skretanje.

Makedonska ulica sa novim pravilima

Promene se uvode i u Makedonskoj, gde će se saobraćaj ubuduće odvijati po posebnom režimu:

  • Od Makedonske prema Trgu republike moći će da idu samo gradski prevoz i taksi vozila.

  • U suprotnom smeru, od Trga ka Makedonskoj, dozvoljen je prolaz svim vozilima, uz podelu na traku za javni prevoz i traku za ostale učesnike.

  • Taksi stajalište ostaje na svom mestu.

    Radomir Kuč Makedonska

Pristup podzemnoj garaži „Politika“ biće moguć isključivo iz pravca Trga republike, dok je pri izlasku obavezno skretanje ulevo, ka Svetogorskoj.

Izmena i u Svetogorskoj

Vozači koji iz Svetogorske prilaze Makedonskoj moraće da skreću u Hilandarsku ili Cetinjsku, jer direktno uključenje na Makedonsku više neće biti moguće.

Zašto se sve menja

Prema objašnjenju Sekretarijata za saobraćaj, cilj je ubrzanje prolaska vozila kroz ključnu gradsku tačku. Uklanjanje levog skretanja za autobuse i uvođenje posebnih traka trebalo bi da smanji gužve kod Doma omladine i poveća protočnost u centralnoj zoni.

Gradski prevoz zadržava sve postojeće stanice, pa putnici neće primetiti promene u dostupnosti stajališta, osim bržeg prolaska kroz ovu deonicu.