10
Jul
Tramvaj
Oliver Bunić

Nova linija spaja Blok 45 i most Gazela – konačno bliže i brže do centra Beograda

facebook messenger viber
U okviru velikih infrastrukturnih projekata u prestonici, najavljeno je uređivanje nove saobraćajnice duge skoro šest kilometara u delu između novobeogradskog Bloka 45 i Ekspo centra. Pored toga, biće rekonstruisan i nasip koji će biti prilagođen pešacima i biciklistima, čime će ova zona dobiti dodatnu povezanost sa mostom Gazela.

Direktor preduzeća za vodoprivredu, Goran Puzović, istakao je da će svi pešaci i biciklisti moći bezbedno da se kreću od Beograda na vodi do Ekspo centra, zahvaljujući uređenju nove saobraćajnice i rekonstrukciji nasipa. Ova investicija predstavlja značajan korak ka stvaranju urbanog prostora prilagođenog ne samo vozilima već i aktivnom načinu života.

Elektrifikacija javnog prevoza i nove linije

Gradski menadžer Miroslav Čučković podvukao je da planirana elektrifikacija javnog prevoza i nove linije koje će povezivati ključne tačke u gradu, kao što su Blok 45 i Ekspo centar, donose unapređenje saobraćaja i smanjenje zagađenja. „Planiramo potpunu elektrifikaciju javnog prevoza u centru grada sa novim linijama koje će povezivati ključne tačke, čime će se smanjiti zagađenje i unaprediti gradski saobraćaj“, kazao je Čučković.

Nove linije će biti pokrivene električnim autobusima, sa devet specijalizovanih vozila dugačkih 25 metara, opremljenih dve harmonike, koja će omogućiti lak i brz prevoz putnika od železničke stanice Nacionalni stadion do Ekspo centra, udaljenog svega 1,4 kilometra.

Budućnost Ekspo centra kao sajamskog prostora

Ekspo centar, koji će nakon završetka izložbe postati prostor za održavanje različitih sajmova, od knjiga do građevinarstva i energetike, dobiće i dodatnu saobraćajnu povezanost sa gradom. Pored toga, šest novih kapaciteta za punjenje baterija električnih autobusa biće izgrađeno na važnim tačkama u Beogradu, uključujući i Blok 45.

Projekat „mali metro“ i smanjenje zagađenja u centru Beograda

Uz navedene radove, planira se i razvoj „malog metroa“ sa novim mostom na Savi i tunelom između Ekonomskog fakulteta i Bulevara despota Stefana. Ovaj projekat ima za cilj da iz centra grada izmesti 29 gradskih linija i smanji zagađenje u tom delu Beograda za 14 odsto.

Ove investicije predstavljaju deo šire strategije unapređenja gradske infrastrukture, koja će doprineti većoj dostupnosti i kvalitetu života u prestonici, onakav kakav Beograđani zaslužuju.