');
13
Jan
gondola zlatibor
Promo

Zemljište na Zlatiboru sve skuplje - Gondola se pokazala kao isplativa nakon godinu dana rada

facebook messenger viber
Meštani sela u čijem ataru se nalazi međustanica gondole, svoje zemljište sada ne daju ni za 5.000 evra po aru, a poskupeli su placevi i u komšijskim Šainovcima i Jablanici.

Tačno godinu dana od kada su kabine panoramske gondole, najduže ovakvog tipa na svetu, prevezle prve putnike devet kilometara dugom trasom od centra Zlatibora do Tornika, piše Blic biznis.

O ugođaju vožnje iznad zlatiborski šuma, livada, potoka, Ribničkog jezera, neka pričaju turisti koji su se vozili, dok o opravdanosti izgradnje ove turističke atrakcije, u koju je Opština Čajetina uložila 13 miliona evra, govori brojka prevezenih putnika i sijaset drugih podataka.

Od 11. januara 2021. do danas, podaci su JP „Gold gondola Zlatibor“, prodato je 250.000 karata, s tim što treba imati u vidu da je pandemija uslovila da se radi sa prepolovljenim kapacitetima. Odnosno, u svakoj od 54 kabine sa po 10 mesta maksimalno je moglo da se vozi pet putnika. Pritom, zbog zakonski obaveznih mesečnih, tromesečnih, šestomesečnih i godišnjih remonta, gondola nije radila 65 dana.

- Osim turista iz Srbije i zemalja u okruženju, od kojih su mnogi sa svojih ruta skretali po 100 kilometara da bi se vozili gondolom, ugostili su smo posetioce iz zapadnih država, Indije, Pakistana, Egipta, Malte, Rusije, Afrike, Australije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, bivih sovjetskih republika. Gondola je 2021. od Turističke organizacije Srbije dobila najprestižniju nagradu „Turistički cvet“ u konkurenciji organizacija za doprinos unapređivanju turizma i podizanju kvaliteta rustičkih usluga. Krajem decembra na Zlatiboru je boravila ekipa „Nacionalne geografije“ koja je snimila film o gondoli kao svetskoj atrakciji i najdužoj na svetu – navode u JP „Gold gondola Zlatibor“.

Promo gondola zlatibor

Pogledajte sve oglase za prodaju zemljišta na Zlatiboru

Jedina nepredviđena okolnost, navode u ovom preduzeću, dogodila se letos kada je jedan Zlatiborac kopajući temelje za plac presekao jedan od kablova za napajanje žičare. Ipak, putnici nisu ostali da vise u vazduhu jer su uz pomoć agregata, koji se u ovakvim situacijama sami aktiviraju, preveženi do prve stanice.

Prihod koji ostvaruje gondola nadmašio je sva očekivanja. Iz „Gold gondole Zlatibor“ za sada samo podatak da su studije izrađene prilikom projektovanja ove atrakcije rekle da će se uloženo vratiti za 10 godina, međutim rok otplate će biti mnogo kraći.

Ar skuplji od 70.000 evra

Gondola je imala i neposredne finansijske efekte. Prethodna zimska i letnja turistička sezona na Zlatiboru, uprkos svim očekivanjima, bile su rekordne, a za novogodišnje praznike ova planina rasprodala je svih 40.000 kreveta. Samo za četiri praznična dana gondola je prevezla 6.000 putnika, a učinak bi bio i veći da na snazi nisu pandemijske mere zbog kojih mnogi nisu došli na red da se provozaju od turističkog centra planine do Tornika. Zlatibor je poznat kao planina u čijem srcu se komad zemlje plaća suvim zlatom, a jedan takav je prošle godine prodat za 73.000 evra po aru. Ne samo u centru, cene placeva drastično su skočile u selima na drugom kraju gondole.

Tako meštani Ribnice, sela u čijem ataru se nalazi međustanica gondole, svoje zemljište sada ne daju ni za 5.000 evra po aru, a poskupeli su placevi i u komšijskim Šainovcima i Jablanici.

Područje oko međustanice i jezera u Ribnici Čajetinci najavljuju kao novo poglavlje u razvoju zlatiborskog turizma. Ovde, u krugu od 200 hektara, prostiraće se „Zlatni grad“, luksuzni kompleks namenjen sportsko-rekreativnom i zdravstvenom turizmu, a ovaj deo Zlatibora planiran je i za proizvodnju električne energije solarnim panelima.

Nedugo po otvaranju gondole čelnici čajetinske opštine su najavili izgradnju još jednog kraka koji bi od međustanice u Ribnici trebalo da ide ka vrhu Čigota. Kada će se ući u ovaj projekat za sada nema preciznijih najava, tek postojeća žičara će tek ove godine dobiti 20 novih kabina. Kako kažu u „Gold gondoli Zlatibor“, sve iz razloga da bi se skratilo vreme čekanja na vožnju u udarnim tereminima kada su najveće gužve.