Istovremeno, iz korita Save uklanjaju se preostali stubovi starog mosta i obavlja ispitivanje rečnog dna zbog mogućih eksplozivnih naprava iz ranijih ratova, što je neophodan korak pre pobijanja šipova za nove stubove. Prema dosadašnjem toku radova, nema odstupanja od planirane dinamike.
Čelični elementi izrađeni su u Kini i stižu sukcesivno u više isporuka. Trenutno montirani delovi predstavljaju oslonce koji će biti položeni na nove stubove u reci, kao i sekcije budućih greda glavnog raspona. Montaža se izvodi na obali, nakon čega će kompletna konstrukcija biti prebačena na stubove pomoću velikih dizalica i barži. Ovaj postupak je sličan onom korišćenom pri uklanjanju starog mosta, ali višestruko zahtevniji. Glavni raspon starog mosta imao je oko 400 tona, dok novi raspon sa prepustima dostiže gotovo 4.500 tona.
U toku je izbor izvođača specijalizovanih za premeštanje konstrukcija ove veličine, a u razmatranju su vodeće međunarodne kompanije. U narednim mesecima očekuju se nove isporuke: početkom godine stižu lukovi teški oko 1.000 tona, a na proleće još oko 2.000 tona elemenata prilaznih raspona. Plan je da se montaža glavnog raspona završi tokom leta, kada stižu kablovi za natezanje, dok bi kompletna čelična konstrukcija trebalo da bude gotova do kraja naredne godine.
Na novobeogradskoj strani u toku je betoniranje potpornih zidova, koji će biti povezani sa prvim stubom mosta. Na strani Savskog venca završeni su šipovi i armatura za obalske stubove, postavlja se oplata i očekuje se početak betoniranja. Uklanjanje poslednja dva stuba starog mosta trajaće do kraja godine, nakon čega počinje pobijanje prvih šipova za nove stubove i formiranje zagata od čeličnih talpi.
Novi most imaće dva stuba u vodi, što omogućava glavni raspon od 166 metara i propisani plovni put sa dve trase širine po 75 metara. Izvođač radova je kineska kompanija „Power China“.